Dag 8: Kingfisher Bay Beauty Spots Tour (8 november)

De Beauty Spots tour begon om 8u ‘s morgens vanaf de parking aan de Village Shop en dat was meteen het laatste stukske tarmak dat we voor de rest van den dag gezien hebben. Direct op weg met de bus door de zandwegen van Fraser Island. Na 45 minuten hobbelen en bobbelen in de bus zijn we efkes gestopt aan een lookout punt met een grote duin. Onderweg kwamen we een takelwagen met een uitgebrande auto tegen. Blijkbaar waren er vorige week 2 kerels die met nen huurauto van de weg waren geraakt, auto overkop en auto in brand gevlogen. Die 2 kerels hebben blijkbaar de benen genomen terwijl den auto in brand stond. Vlug de ferry genomen naar het vasteland en daar gevlucht met hunnen huurauto. Straf verhaal vonden wij. Na de zandduin zijn we doorgereden naar het 75 mile beach, de “autostrade” op Fraser Island waar je 80 km/u mag en kan rijden op het strand! Daar zijn we dan efkes gestopt aan een scheepswrap en wa gekleurde duinen (the pinnacles). Dan verder gestopt aan de Eli Creek die uitmondt in de zee waar we efkes mochten in ronddobberen. Kris had natuurlijk den binnenband aan den haak geslagen die onzen toergids bij had. Efkes het binnenland inwandelen en dan hup met den band het water op en lekker meedobberen richting zee. Daarna was tijd voor de lunch: warm buffet in een ander resort ergens. Om dan weer naar onze volgende halte verder te rijden: een stukje regenwoud op het eiland. Daar konden we dan ook weer een wandelingeske maken langs een creek, tussen de bomen en takken en palmbladeren door. Onze laatste halte van een uurtje was aan Lake McKenzie waar we ook weer effe het warme water van het meer in mochten. Om af te sluiten nog een goei tas koffie met wa koeken, en dan weer op weg naar ons Resort. De avond hebben we dan lekker afgesloten met ne goeien hamburger. Oja, onderweg zijn we nog een kleine zwarte slang (red belly black snake of zoiets) tegengekomen. Schijnt giftig te zijn, maar het beestje had meer schrik van ons dan wij van hem, dus hij was rap de dichte begroeiing weer in.
Sewes nog efkes alles op onze blog gooien en daarna ons bedje in. Morgen nemen we de ferry om 10u30 weer naar het vaste land en hebben we een rit van 6u voor de boeg naar Rockhampton.

Al wandelend naast een creek in een stukje regenwoud op Fraser Island Cindy al pootje badend in Eli Creek op Fraser Island Cindy in Lake Mackenzie op Fraser Island Op de pier van Kingfisher Bay op Fraser Island Cindy op de pier van Kingfisher Bay op Fraser Island Het zwembad en de Kingfisher Bay Resort by night